//Hoe en extra klantbezoekje goud waard werd

Hoe en extra klantbezoekje goud waard werd

Een waardevol klantbezoek

Een gesprek gisteravond met de designer van ons nieuwe inspiratieboek, bracht me ineens op een idee om over te bloggen.

Al een tijdje ben ik bezig met het ontwerpen van een vernieuwd inspiratieboek. Ik dacht er eerlijk gezegd wat te makkelijk. Wat leuke foto’s met wat teksten erbij en ‘klaar is Kees’. Totdat je gaat schrijven en je ontdekt dat het inspiratieboek ook daadwerkelijk mensen moet inspireren. Behoorlijk suf, nu ik het mezelf hoor zeggen, maar toch.

Ik stelde Robert (de designer) de vraag wat er belangrijk was. Hoeveel en welke keukens erin moesten komen te staan. Ik wil niet een brochure die je overal kunt vinden. Ik wil laten zien wat de kracht van ons bedrijf is.
Ik vertelde Robert over het feit dat we een familiebedrijf zijn. Dat klinkt misschien kneuterig, maar stiekem houden we in bepaalde mate wel van kneuterigheid. De hedendaagse technologie kan zo’n beetje alles creëren op keukengebied. Maar hoe je met je klanten omgaat en welke waarden je hanteert, dat heb je alleen zelf in de hand.

De teammeeting

Ik herinner me nog goed een teammeeting op een donderdagochtend. Meestalvliegen we door zo’n meeting heen. Dit keer kwam de rol van Wil naar voren. Wil is onze rots in branding. De liefste opa die ik ken en de beste (schoon)vader. Wil heeft de pensioengerechtigde leeftijd inmiddels bereikt en geniet hier het meest van zodra de kleinkinderen op bezoek zijn.

We hadden het over de reviews, die wij van onze klanten krijgen. Ze zijn in 99% van de gevallen enorm positief en dat is iets waar wij heel trots op zijn. Alleen het aanleveren van de reviews, na herhaaldelijk vragen aan klanten, bleef te veel achter. De aftersales kon bij ons verbeterd worden. Mensen konden wel altijd bij ons terecht, maar dat wilden we eigenlijk voor zijn.  En zo kwam het dat Wil een nieuwe vrijwillige rol binnen ons bedrijf kreeg, dat op zijn lijf staat geschreven.

‘ Vaak wordt er geïnvesteerd aan de voorzijde om nieuwe klanten binnen te halen. Wij wilden juist dat onze bestaande klanten als ambassadeurs zouden functioneren. En dat kan alleen als ze tevreden zijn. Werk aan de winkel! ‘ 

We lieten een, al zeg ik het zelf, bijzonder leuk geschenk op maken. Dat komt Wil persoonlijk langs brengen zodra de keuken is opgeleverd. Waarom al die moeite? Wij willen daadwerkelijk van onze klanten horen hoe ze alles ervaren hebben. Zijn er nog puntjes die opgelost moeten worden? Dan is dit het moment om dat op te pakken. Zo heb ik zojuist nog een klant eeninstructiefilmpje toegestuurd van een inductiekookplaat. Ze gaf namelijk aan tijdens het after sales bezoekje, dat ze nog moest wennen aan het nieuwe koken.

We maken meteen een paar foto’s van de keuken en deze gebruiken wij weer, met het verhaal van de klant, voor onze website en social media. Klant blij wij blij! Zo simpel is het.

Zo en nu ga ik weer verder met het inspiratieboek! Keep you posted!

Don’t let your dreams be dreams,
Liefs, Wendy

Wil je weten hoe je bepaalde sfeer in je keuken kunt aanbrengen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Natuurlijk ben je altijd welkom om eens langs te komen, maar het liefste werken wij op afspraak. Dan weten we zeker dat we alle tijd voor u hebben. O ja, bij ons zijn kinderen en zelfs uw hond ook van harte welkom!

Tot gauw, bij Keukenmatch / I-Kook in Sittard!

Keukenmatch is ook wel bekend als I-kook Sittard. Wendy runt samen met haar man Roger een gave keukenzaak en daarnaast is ze eigenaresse van Wendy’s Little Vintage. Ze is moeder van twee kinderen (Flo 4 jaar en Djek 2 jaar). Middels haar blog neemt ze je mee in hun leven. 

2017-08-29T12:49:55+00:0029 augustus , 2017|